Aktualności w MZA

KOMUNIKAT z dnia 17 października 2007 W SPRAWIE PODWYŻEK PŁAC W MZA



W związku z pojawiającymi się informacjami o rolach jakie odegrały poszczególne związki zawodowe działające w MZA Sp. z o.o. w procesie negocjacji podwyżek płac z Zarządem Spółki i Prezydentem m.st. Warszawy informujemy:

* początek rozmów o podwyżkach płac dla kierowców MZA z Zarządem Spółki związany jest z wejściem w spór zbiorowy NZZ Kierowców, WZZ Reduta i NSZZ Solidarność 80 w tej sprawie na początku bieżącego roku

* rozmowy nabrały konkretów i przyspieszenia po włączeniu się do nich Zastępcy Prezydenta m.st. Warszawy Pana Wojciechowicza

* rozmowy z Prezydentem były możliwe dzięki patronatowi nad nimi Forum Związków Zawodowych m.st. Warszawy

* po czterech turach spotkań Związków Zawodowych będących w sporze zbiorowym , na spotkaniu z Zarządem Spółki zaproszono pozostałe działające w MZA organizacje związkowe, z zastrzeżeniem, że na spotkanie idziemy wyłącznie po podwyżki płac


Po raz pierwszy wszystkie organizacje związkowe działające w MZA i TW zgodnie wystąpiły w jednej zprawie!

* kolejne spotkania wszystkich związków zawodowych z Zarządem Spółki i Panem Prezydentem odbywały się nadal pod patronatem Forum Związków Zawodowych aż do korzystnego podpisania porozumienia w tej sprawie - komunikat w załączeniu .

* dalsze spotkania z Zarządem Spółki zmierzały do podziału uzyskanych środków wśród poszczególnych grup pracowniczych. To był najtrudniejszy moment negocjacji międzyzwiązkowych przy akceptacji Zarządu Spółki podjętej przez Związki decyzji w sprawie podziału. Ostatecznie metodą głosowania podjęto decyzję o podziale środków wg wariantu III - notatki ze spotkania w załączeniu.

* po kilku dniach w związku z niezadowoleniem kierowców z wysokości podwyżki, NZZ Kierowców zorganizował spotkanie na którym podjęto próbę zmiany podjętej przez Związki decyzji w podziale środków. Niestety spotkanie skończyło się bezowocnie. Poza NZZ Kierowców, ZZ Reduta i ZZ Sierpień 80 nie było zainteresowania innych związków w zmianie wcześniej podjętej decyzji. Wcześniejsza rozmowa NZZ Kierowców z Prezesem dawała nadzieję, że po zmianie decyzji Związków podział nastąpi wg wariantu I, korzystnego dla grupy kierowców.

* wobec powyższego podpisane ustalenia to obowiązujący wariant nr III, wypłacany pracownikom w formie kwotowej przez kolejne trzy miesiące do czasu uzgodnienia pomiędzy Zarządem Spółki a Związkami Zawodowymi Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy lub stosownych Regulaminów.


Określone w wariancie III kwoty dla pracowników będą także wypłacane w latach następnych - nie ma niebezpieczeństwa, że spółka nie będzie miała na to pieniedzy!


Podpisały: WZZ REDUTA, NZZ KIEROWCÓW